رئیس کارگروه اضطرار آلودگی هوای خراسان رضوی گفت: با توجه به وضعیت شاخص‌های اعلام شده، مردم شهرهای مشهد، تایباد، خواف، صالح آباد و سرخس از تردد غیرضروری جدا پرهیز کنند.

مردم از تردد غیرضروری جدا پرهیز کنند/تعطیلی اداره‌ها و مراکز آموزشی مشهد در پی گرد و غبار

به گزارش قدس خراسان، جواد خدایی روز سه‌شنبه در پایان نشست کارگروه اضطراری آلودگی هوای خراسان رضوی اظهار کرد: این تصمیم در نشست کارگروه اضطرار آلودگی هوای مشهد مصوب شد و با توجه به افزایش حجم ریزگردها امشب نیز جلسه دیگر کارگروه با هدف تصمیم گیری در خصوص نحوه فعالیت اداره ها در روز آینده برگزار خواهد شد.

رئیس کارگروه اضطرار آلودگی هوای خراسان رضوی گفت: به خاطر تشدید گرد و غبار و گذر شاخص کیفیت هوا از عدد ۳۰۰ و ورود هوای کلانشهر مشهد به شرایط خطرناک اداره‌ها و مراکز آموزشی مشهد از ساعت ۱۲ امروز ظهر تعطیل می شود.

وی اضافه کرد: منشا آلودگی ناشی از افزایش گرد وغبار ورودی از ۲ کانون گرد و غبار خارجی قره قوم در کشور ترکمنستان و هرات در افغانستان و نیز فعالیت کانونهای داخلی استان شناسایی شده است.

خدایی گفت: فرمانداری‌های شهرستان‌های تحت تاثیر آلودگی امروز تعطیلی اداره‌ها و مراکز آموزشی را از جمله در تایباد، خواف، صالح آباد، سرخس و دیگر شهرستانهای تحت تاثیر اعلام خواهند کرد.

خدایی افزود: مساله نخست، کاهش حداکثری ترددهای عمومی است و در این راستا تمامی تصمیم‌های لازم اخذ شده است و به مردم توصیه می‌شود در صورتی که ضرورت نداشته باشد از منزل خارج نشوند.

وی تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های امدادی مانند جمعیت هلال احمر، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، پلیس راه و پلیس راهور در حالت آماده‌باش هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.